CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, September 2, 2010

......bila ingatan asyik pada raya......




dah lama tinggalkan blog ni.. dan memang takde mase untuk mengepost sesuatu kt sini.. just cuma berminat  untuk membaca blog orang lain je.. xde rasa pun untuk mendancingkan jari aku untuk menulis blog.. .so, pagi2 ni, aku nak buat senaman jari skit biar jari2 aku x jadi montel dah....hehe.

dah hampir 3 minggu umat islam berpuasa. so, lebih kurang seminggu lebih je lagi kita berpuasa dan lepas tu  nak sambut raya.. dua hari lagi kat UKM tapi takde rasa berkobar-kobar sangat nak balik raya sebab 2 minggu lepas dah pun balik rumah.. hehe.. kesian pada kawan2 yang belum balik rumah lagi pada bulan puasa ni.. harapa semuanya bersabar ok....


apa yang best pada bulan puasa tahun ni??

  • first, mesti lah best dapat berbuka sama2 dengan keluarga
  • berbuka dengan kawan2 di UKM di macam2 tempat... yang pasti, semua terukir kenangan
  • best jugak dapat berbuka dengan MB terengganu hari sabtu lepas..
  • dapat pergi terawih walaupun cuma hangat2 taik ayam... hehehhee

yang pasti, minggu depan masih ada perancangan bersama kawan2 sekolah  yang mesti ditunaikan.. tunggu  wahai teman2... baju raya aku langsung tak ambik tau.. yang aku tau, pagi raya aku akan memakai baju raya yang bukan aku yang pilih. so, berkenan atau x, aku pakai je.. hehe. ni memang tak jadi masalah pada aku yang tiap2 tahun keadaannya tetap sama... persiapan kuih raya??? yang ni kalau takde aku, mungkin lembap skit nak jalan. so, nak tak nak, kakak2 aku mesti tunggu aku balik. walaupun kehadiran aku hanya sekadar menjadi pembakar kuih raya yang setia... hehehehe..

 ni sekadar gambar hiasan sebab rumah aku x pernah beli kuih raya.... 

salah 1 kuih raya yang wajib dibuat..


tahun ni, akan mencipta sejarah sebab keluarga aku rancang untuk membakar lemang sendiri.. wow!!!! sangat teruja dan seronok sebab ni kali pertama.. hehehe. juadah baru di pagi raya..

 maaf. lemang ini bukan untuk dijual.. heheh

kegemaranku di pagi raya.. x dapat nasik pun xpe. asalkan yang atas ada. yum yum....

semoga, puasa dan raya tahun ni lebih bermakna dari tahun2 sebelum ni.... ..

byeee.... askm


No comments: