CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, August 11, 2010

~~RAMADHAN DATANG LAGI~~

salam...


dah pukul 2 pagi sekarang. agak lewat kan. yup.. tapi tu kalau kat rumah... kat u, dah menjadi kebiasaan tidur masa begini @ lebih lewat dari ni... ini aku.. orang lain, aku x tau ok.. hehehe.. syukur sebab dah separuh kerja datin iaitu selaku penyelia tesis aku siapkan.. ok.. bagus tak... hehe.. aku buat sebab tiba-tiba semangat aku datang selepas tarawih tadi.. tq ALLAH sebab berikan saya sedikit semangat dan kekuatan untuk mengarang berkenaan dengan tesis... hehe.. hari jumaat ni, perlu berjumpa datin lagi.. datin kata, kita perlu menjalinkan hubungan yang baik dengan penyelia tesis kita supaya kita takde rase takut bila jumpe beliau... tq datin atas nasihat yang berguna... ayuh kita jalinkan hubungan yang lebih rapat.. .hehehe



ok.. esok kita dah start nak berpuasa.. semangat, sila datang ok!!!!  saya perlukan itu.. target ramadhan ini, buat sebanyak mana amalan mulia sebab bulan Ramadhan hanya datang setahun sekali... ini tak bermakna hanya bulan ini je perlu buat amal jariah... sila jangan salah faham ok.. dan jangan saman saya di mahkamah... hehehe.. maksud saya, jika sebelum ni kita dah buat amal, di bulan yang mulia, pertingkatkan lagi... ok.. sudah faham kan... BULAN RAMADHAN BULAN YANG PENUH DENGAN KEBERKATAN..





Banyak sungguh mesej yang diterima dari rakan-rakan tadi.. ada 2 mesej bagi aku, agak menarik.. ni bagi aku ok... 



"salam.. nama saya Syaa'ban... saya ingin mengingatkan anda bahawa jiran saya iaitu RAMADHAN akan datang mengunjungi anda bersama isterinya iaitu  REZEKI dan kedua-dua anaknya  aiatu SAHUR dan IFTAAR. mereka akan ditemani oleh ketiga-tiga cucunya iaitu RAHMAT,BARAKAH & KEAMPUNAN.... mereka akan pulang selepas 30 hari dengan menaiki pesawat penerbangan EIDUL Airlines..... hargai mereka dan anda akan dapt pahala yang berlipat kali ganda!!!! insyaALLAH.. amin..."








1 meseg lagi..

"doa malaikat JIBRIL menjelang RAMADHAN .."YA ALLAH, tolong abaikan puasa ummat MUHAMMAD apabila memasuki bula RAMADHAN dia tidak melakukan perkara berikut:

  • tidak memohon maaf terlebih dahulu kepada kedua orang tuanya(jika masih ada)..
  • tidak bermaafan terlebih dahulu antara suami isteri 
  • tidak bermaafan terlebih dahulu dengan orang sekitarnya.....
maka RASULULLAH pun mengatakan amin sebanyak 3 kali...
dapatkah kita bayangkan , yg berdoa adalah MAlaikat dan yang mengaminkan adalah RASULULLAH dan para sahabat, dan dilakukan pada hari Jumaat. "

so, kalian sudah lakukan semua2 itu.. cepat2 lakukan..

*buat PEMBACA blog ini, saya mintak maaf jika ada melakukan keslhn baik yang sengaja @ yang x disengajakan... 

SEMOGA IBADAH PUASA KITA PADA TAHUN NI LEBIH BAIK DARI SEBELUMNYA DAN DIBERKATI ALLAH HENDAKNYA...


No comments: