CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, January 4, 2012

~~linguaphone~~


salam..

linguaphone oh linguaphone.. pernah dengar ke pasal ni? ada yang geram? marah? nak maki?  suka produk ni? apa benda ni sebenarnya?


google
bagi besor skit gmbo ni.. hehe

bila aku search je pasal ni, bermacam-macam kutukan dan yang x puas hati pasal  benda ni.. aku  pon menyokong apa yang orang ramai kutuk pasal barang ni sebab orang yang dekat dengan aku pernah melalui perkara yang sama..

dipaksa untuk membeli barang diorang walaupon pada awalnya kita memang x mahu beli. bukn murah la wei barang ni. dekat 3 ribu 1 set..  orang yang dah kerja pon belum tentu nk beli barang ni.. 

kebiasaannya, golongan pelajar sering menjadi sasaran penjual2 barang ni terutama pelajar semester 1 yang x berapa nak matang tentang benda2 macam ni. kalau aku pon kena pnggil, maybe aku salah sorang mangsa penipuan mereka sebab aku pon x matang masa mula2 masuk u..   selamat aku..  

setahu aku, penjual barang ni kalau kita x nak beli, ada yang marah2  sampai kita pon naik menyampah. siap nak paksa2 lagi suruh beli. aku lagi geram bila adik aku pon terkena. nak pulang balik, rasa dah x boleh sebab dah lama.. jadi, terpaksa la bayar n terus bayar walaupon barang tu dah rosak dan x digunakan sangat. 

google
 ni  student uum yang terkena.. x tgk lagi di u lain. klu dikumpul, mesti ramai

adik kawan aku pernah kena, kawan2 rapat aku pernah kena dan ramai lagi yang terkena.. sampai libatkan pihak universiti, pihak polis baru kes tu selesai. tapi duit xkan dapat sama seperti kita bayar diposit kan? 

klu ada lepas ni orang rapat  dengan aku yang nak beli benda ni, aku haramkan sama sekali.. ada banyak lagi cara nak menguasai BI dengan baik kan. dah la ada pembeli komen benda ni x berfungsi dan rosak..  benda mahal, rosal plak 2.. dah brapa juta ye company ni dpt untung hasil menipu orang ramai..

 aku dengr2 sekarang lingua phone dah nak dibatalkan kontrak? betul ke? aku pon x pasti. klu  betul, bgus la.. dan ade universiti yang dah x benarkan linguaphone dijual di u mereka...

pesanan kepada semua, berhati-hati la dengan linguaphone ni dan jangan sampai terpedaya.. kalau diaorang paksa jugak, terajang sampai masuk spital.. heheh

No comments: