CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, July 22, 2010

jelajah utara~~~~

2 minggu menghilangkan diri tanpa facebook dan blog... hidup di bilik yang amat membosankan tanpa teman dan tanpa laptop.... bukan 1 masa yang singkat bukan...

bila sudah 2 minggu di ukm, ini bermakna sudah 2 minggu aku meninggalkan kampung halaman tercinta.. entah bila lagi aku dapat balik ke  kemasek...(seperti tinggal di overseas pun ada kan) hehe... padahal, kalau berdasarkan jadual kelas, dalam 7 hari, hanya 3 hari saje kelas aku.. 4 hari lagi??? semua tu diisi dengan pelbagai program yang menarik... contohnya, tido, jalan2 habiskan duit... oh.. itu sangat penting... orang kata, jauh perjalanan luas pemandangan kan.... hehehe..

seminggu yang lepas, perjalanan yang cukup menarik pada diri aku sendiri.. kalau ditanya yang mengikuti kem jelajah utara, tidak mungkin yang mengatakan ia sesuatu yang membosankan.... hehe.. seyes... ini bukan main-main... perjalanan dari bangi ke perak, kemudian ke kedah,perlis dan penang.... sungguh.. kalau berpeluang, ingin sekali lagi @ pun berkali-kali aku ingin ke sana lagi.... 

hari pertama, perjalanan ke perak, menuju ke menara condong di perak, ke kem tudm lumut perak, jeti ke pulau pangkor dan meneruskan lagi perjalanan ke kedah.. menginap di hotel seri malaysia alor setar, kedah..

taman ular..

hari kedua, meneruskan perjalanan ke perlis.... taman ular, gua kelam, padang besar, sempadan thailand, lalu di ladang tebu, terus ke UUM  dan terus ke jeti kuala perlis.. tempat orang naik feri ke pulau langkawi... bila agaknya aku akan menjejakkan kaki ke p.Langkawi...


hari ke tiga, terus jalan2 melalui jambatan pulau pinang, ke USM, rumah P.Ramlee, ingin ke bukit bendera tetapi tempat itu sedang dibaikpulih.... ingin sekali lagi merasa ke bukit bendera sebab aku tau keadaan di  bukit bendera sangat2 best.... menjamu selera nasi kandar.. orang kata, lau pergi penang, mesti rasa nasi kandar..betul kan.. so, aku pun x melepaskan peluang makan nasi kandar.....  apa yang ada pada nasi kandar???????? hehehehehe... 

 di gua kelam                                  ladang tebu



pengalaman pertama menaiki feri bersama-sama kenderaan yang dinaiki.. memang best.... apa yang best??? 
semua tempat yang aku pergi, semua best2...  n teruskan lagi perjalan ke perak dan dinner kat rumah bob... the big driver... hehehe...  lepas isyak, bergerak lagi dan 1:30 tiba di ukm..

                                                                 kami suka bergambar..


*ingin kesana lagi jika diberi kesempatan
*bila agaknya dapat jumpa pakwe orang utara??/ hehe.. malam ni mimpikan orang utara k..
*kalau bab berjalan, memang best walau ke tempat dekat sekalipun...

JOM JENGUK LAGI....


rumah p.ramlee

No comments: