CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, June 25, 2010

~~~~orientasi oh orientasi~~~~~

isunyinya malam ni.. camne tak sunyi. aku sorang je yang belum tidur lagi.. heheh.... semua sudah lena diulit mimpi... kenapa aku belum tido???/ ermmm.. soalan yang tiada jawapan..  huhu @ mungkin syaitan  dah tido kot  & dah letih bergayut kat mata aku ni.. tak gitu.. heheh..


lusa, aku dah nak berjalan jauh... (jauh ke) setakat 5 jam, apa yang jauhnya kan.. kita tido  pun lebih dari 5 jam.. betul x.. hehe.. budak2 terengganu yang belajar kat kedah, lagi jauh kan... 11 jam gitu,,, oh!!! x sanggup rasanya nak duduk dalam bas lama2...  sakit pinggang, bosan, benci dan seangkatan dengannya lah....  ni dah cukup baik  hanya 5 jam... 

kali ni, aku rasa teringin nak ikut kakak aku hantar adik aku kat uitm puncak alam... bukan apa, saja2 nak kenal tempat 2.. maklumlah, aku cuma kenal uitm shah alam kat selangor je.. hehe.. nak kenal jugak tempat altantuya kena bunuh.....so, dengan semangatnya aku cakap, aku nak pergi jugak hantar... ( buat menyemak je kan)... huhuh

oh.. adik aku dah nak masuk u dah... sorang lagi akan meninggalkan rumah...  huhuhu.. sedih ke. ntahlah.. hehe... nanti aku pun akan pergi jugak... so, x payah nak sedih2 kan... bila adik aku dah nak masuk u, tetiba lak aku teringat zaman2 aku masuk asrama dulu... hehe.. mula masuk kan, seminggu mesti ada minggu orentasi... betul x.. sape2 yang masuk asrama, mesti mengiakan kata2 aku.. betul kan.....

form 1:

masa   ni lah baru nak belajar duduk asrama.. konon2 nak berdikari  tanpa hidup mak & ayah... (walaupun rumah & asrama x sampai 2 km pun).. hehe.... 1 lagi, memang masa ni wajib duduk asrama sebab aku ni salah sorang budak KRK (apa tu)????????????????..... 


  nak dijadikan cerita, 1 malam 2, semua budak2 F1 diminta berkumpul untuk minggu orentasi.. banyak acara pada minggu 2 contohnya ice breaking(aktviti wajib kan), persembahan, kembara malam n banyak lagi lah.. sikit2 sudah..hehe.. kat sini aku just nak cerita pasal kembara malam... 

malam tu, kami diarahkan oleh senior untuk tutup mata dengan kain.. nak x nak, kami semua kena lah ikut kan.. kami kan junior, budak baik gitu... echeche.. kepala masa 2, kecik lagi.. x suka bantah2... lepas tutup mata, kami diarahkan berjalan sambil pimpin tangan kawan2.. dah lah  kawasan kat situ x rata, jalan pun cam orang sakit.. macam orang buta jalan.. cam 2 lah lebih kurang.. hehehe... 

nak dijadikan cerita, tiba2 aku terjatuh kat dalam lubang n ssshhhhhhhhhhhhhhyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy....  apa tu????? hehehee.. malam 2 aku agak sedikit pengotor sebab aku dah  terkencing dalam kain... hahaahahahahahah..  malu siot.. dah lah pakai baju kurung. nasib baik, x terselak kain aku... apa punya senior lah bawak pergi tempat camtu... huhuhuh... nasib baik xde orang tau aku mlepas kat situ... 

habis je aktiviti 2, aku terus mandi n aku tengok  sorang kawan yang 1 dorm aku ada jugak yang mandi.. lepas mandi, aku tanya nape mandi.. jawapannya, dia pun terkencing macam aku jugak.. hahah.. kiranya aku ada kawan yang senasib dengan aku lah... mai oh mai.... hehehehe..sungguh x sangka...



form 4

masa ni, aku dah berpindah kat sekolah teknik dungun... hehe.. bertukar selera ke sekolah lain plak.. jauh plak 2 dari rumah.. xpe2... kata nak hidup berdikari... kan3x..

apa paling best masa minggu orentasi kt teknik dungun erk... hehehe.. ada 1 cite yang menarik aku nak bagitau...

1 hari 2, senior kata dia nak budak pompuan pakai baju kurung yang baju n kainnya berlainan warna.. pe lagi, petang 2 kelam kabut le  kami cari kawan yang sama saiz untuk tukar baju kurung.. maklum r. masa 2 bju kurung yang aku bawak dalam 2 helai je.. warna sama lak  2.. hehe.. nasib baik le jumpe.. lau x, mesti kena denda teruk lagi..

paling bengang, masuk je dewan makan, budak2 laki macam pasukan sorak booooo budak pompuan.. tapi masa 2, aku cam xde rasa marah, malu pun & macam orang yang takde perasaan.. hhehehe.. atau kah aku memang xde perasaan.. bukan apa, semua perempuan berada dalam situasi yang sama, apa nak dimalukan kan..  tol x... hehe.


    kat ukm

jiran bilik, linda dari kedah...

xde apa sangat yang menarik kot masa ni.... hehehe.. yang aku ingat, masa minggu orentasi, kasut aku tercabut masa perjalanan nak  pergi DECTAR  sebab sorang pc  suruh berlari... nak nangis je masa 2.... huhhuhu.. ermm.. aku ingt lagi pc  yang suh lari 2 nama vivi.... naseb bek hensem... hahahaah..opssss.. indian le...

masa kat dectar, yang aku tau  masa orang bagi cermah, aktiviti aku mesti tido, tido & tido... hehe.. letih sesangat..tapi semua2 2 sangat2 best.. masa orentasi lah kita dapat kenal ramai kawan yang datang dari pelbagai negeri.... 

kalau nak cerita pasal minggu orentasi, seminggu pun belum tentu habis... hehe.. tapi yang kat atas 2, boleh membuatkan aku tersnyum bila ingat balik.... 

gaya ukm...


untuk adik aku, belajar rajin2.. dah dapat kos yang dah minat,  mesti semangt nak belajar kan...

2 comments:

fndrocka said...

sempoi giler terkencing dalam kain beramai-ramai..

kiranya aktiviti tu berjaya la.haha

Terbaru : Dilemma Wanita Gorjes

aqma_aquarius88 said...

erm... lbh kurg r 2.. haah