CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, June 20, 2010

zaman nakal2~~~~~~~~~

salam.....

2 minggu dah pun berlalu maka dengan ini cuti sekolah dah pun habis... rasa macam sekejap je 2 minggu.. pejam celik pejam celik, sekolah dah buka...mesti liat budak2 nak bangun pergi sekolah... 2 minggu bangun lambat dan tiba2 esok macam biasa menjalani kehidupan sebagai seorang pelajar semula... memang payah kan...  macam aku jugak yang liat nak bangun.. heheheh,..

teringat balik zaman aku mula2 masuk sekolah rendah dulu.. sekarang aku dah 22 tahun.. jadi, agak lama aku meninggalkan zaman sekolah rendah aku... mungkin ada sedikit kenangan yang aku rasa best untuk aku kongsi bersama... sekadar untuk imbas kembali zaman kanak2 yang sangat2 best bukan sahaja pada aku, tapi pada semua orang..betul kan??? tipu lah kalau  ada yang kata zaman budak2 x best.. hehehe.. yang pasti, kita semua takkan dapat kembali pada zaman kanak2 riang.. pastinya ia  tetap menjadi kenangan kepada kita walaup..un masa tu kita dah bergelar ibu, ayah, atuk, nenek & apa2 je yang seangkatan dengannya.. kan kan.....???????????????????????????/hehe.. 

 gambaran darjah 1..

gambar kat atas tu bukan aku tapi ada iras2 aku.... hehehe..  agak gelap n badan  dia x sama cam aku.. sebab masa dulu aku kurus dan perut pun xde lipat2 lagi.. hehe.. ni lah pakaian aku masa darjah 1.. masa zaman aku ni, memang budak2 perempuan sekolah aku pakai skirt  cam kat atas 2... tapi sekarang  aku rasa dah xde pelajar perempuan yang pakai macam ni kan...kenapa erk???? aku suka pakai macam ni sebab  skirt ni paras lutut.. bukan apa, senang waktu rehat nak berlari ke kantin...leh pecut2 lagi.. hehehe.. sampai darjah 3 aku pakai skirt ni kalau tak silap..

darjah 4..
 diibaratkan macam gambar di atas..  tapi ni bukan kain sek rendah.. hehe


  masa ni aku dah jadi baik skit lah sebab dah tak pakai skirt yang nampak lutut tu... dah matang skit.. g kantin pun dah x pecut dah..hehe.. tapi yang x bestnya masa ni aku pergi sekolah  masih tak bertudung...  kalau bertudung sekalipun, mesti lepas rehat dah xde tudung kat kepala aku... sebabnya, masa rehat lepas makan aktviti yang aku buat, main tarik2 tudung dengan kawan2...hehehe.. teruk kan.

ingat lak aku kat sorang cikgu aku yang masuk kelas aku lepas rehat n tegur aku " cikgu tengok yang duduk belakang suka main tarik2 tudung waktu rehat"...    bukan 2 je, agak banyak le ceramah yang dia bagi sampai aku memang betul2 malu... huhuh..  yelah.. x kan x malu pulak bila dah kena ceramah.. dah besar pun masa 2.... hehehe.. ada perasaan beb...

darjah 5
masa ni aku dah banyak berubah dah.. hehehe.. maklumlah.. darjah 5  dah masuk kelas 5 HIJAU( masa ni 5 hijau kelas paling depan)... n budak2 kelas ni memang sopan dan lembut..  kan kelas budak2 bijak katakan..hehe.. dah xde aktiviti tarik2 tudung kat kelas 5H ni n aku pun memang xkan buang tudung walaupun lepas rehat... padahal  dalam hati memang dah gian nak buang.. lau aku je yang buang, malu lah.. aku je perempuan yang x pakai tudung.. oh.. malu kan..heheeh..  x dapat buang lepas rehat, nak lepaskan gian punya pasal  , keluar je pintu pagar sekolah tudung dah xde atas kepala... aku jadi  hipokrit lah bila masuk kelas 2.. hehe.....

darjah 6

sampai darjah 6, aku duduk di kelas yang sama.. baru lah tau masa 2 memang best masuk kelas 2.. hehe.. orangnya rajin2 sampai aku pun terikut sama..  bagus lah tu kan.. saingan pun banyak, aku pun makin semangt le nak belajar... hehe.. kalau x,  x taulah apa jadi pada aku.. main3x.....

semua baik2 kan.. girl pakai tudung, boy pakai songkok.. heheh

sangt2 banyak kenangan masa sek rendah dulu tapi tangan dah x larat nak tulis... hehehhe... minggu depan ada reunion untuk budak2 kelas aku masa darjah 6H..  lama sangat x jumpe kawan2 6h.. seme dah  g belajar jauh2.... hehe.. mesti banyak cite yang kuar pasal kenangan dulu2  masa jumpe nanti.. x sabar nak tunggu saat ni..... 


salam.......

No comments: